'Ενας
εξαιρετικός καθηγητής του σχολείου μας
και επιστήμονας με γνώσεις σε πολλούς
κλάδους των θετικών επιστημών, κύριος
Β. Παπαντωνίου, μας μιλά για την Ημέρα
Arduino και το Πρόγραμμα
Ρομποτικής.
- Πως ξεκίνησε και με τι ασχολείται το πρόγραμμα ρομποτικής;
“Δημιουργήθηκε
ένα πρόγραμμα ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν
εξοικείωση με επιστήμες σε σύγχρονους
τεχνολογικούς χώρους. Σαν σκηνικό για
να εκτεθούν αυτές οι επιστήμες διαλέξαμε
τον χώρο της ρομποτικής, όπου είναι
συνδυασμός μηχανολογίας, ηλεκτρολογίας
και μαθηματικών. Ήταν ένα πρόγραμμα 5
εβδομάδων που οι μαθητές ήρθαμε σε
επαφή πολύ σύντομα με την μηχανολογίας,
τον τρόπο που σχεδιάζονται κομμάτια
ενός κινητού συστήματος και με βασικά
ηλεκτρονικά και προγράμματα σχεδιασμού
μηχανολογικών και ηλεκτρονικών
συστημάτων με αποτέλεσμα μια κατευθυνόμενη
πλατφόρμα. Μέσω αυτής της διαδικασίας
έμαθαν για τον προγραμματισμό και για
την ύπαρξη εγκεφάλων όπως η πλατφόρμα
με την δημιουργία ομάδων με δομή.”
- Τι είναι η πλατφόρμα Arduino;“Η πλατφόρμα Arduino είναι ένας εγκέφαλος, όπως είπα, που σχεδιάστηκε απο Ιταλούς επιστήμονες και έγινε διεθνώς σαν ένας εύκολος τρόπος χρήσης ηλεκτρονικής έκφρασης απο μη ειδικούς, όπως οι καλλιτέχνες μέσα στα έργα τους να μπορούν να βάλουν ήχο και φως. Το Arduino βγαίνει σε πολλές διαστάσεις και μπορεί να ενσωματωθεί ακόμη και σε υφάσματα. Υιοθετήθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα για να υλοποιεί απλές ηλεκτρονικές κατασκευές και να χρησιμοποιείται για φθηνά συστήματα ρομποτικής.”
- Φέτος, το σχολείο μας με αφορμή την ομάδα Ρομποτικής πήρε μέρος στην Ημέρα Arduino. Θα θέλατε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για την Ημέρα αυτή;“Παγκοσμίως 1 φορά το χρόνο σε διάφορα μέρη του κόσμου ερασιτέχνες, φοιτητές, εκπαιδευτικά ινστιτούτα γιορτάζουν το Arduino. Στην Ελλάδα φέτος, στις 2 Απριλίου, υπήρχαν 12 συμμετοχές από συλλόγους καθηγητών πληροφορικής, πανεπιστήμια και πολυτεχνία, ερασιτέχνες χομπίστες φοιτητές και άτομα από το γενικό πληθυσμό. Από σχολεία, το δικό μας ήταν το μοναδικό που συμμετείχε σε αυτή την εκδήλωση κατόπιν παρουσίασης προγράμματος και έγκρισης από την ομάδα Arduino στην Αμερική. Συμμετείχαν τα παιδιά του προγράμματος ρομποτικής και παρευρέθηκαν και παιδιά που μας βρήκαν από το διαδίκτυο. Η συμμετοχή παρ' όλο που δεν ήταν μεγάλη, ήταν ουσιαστική. Τα παιδιά πειραματίστηκαν πρακτικά με τις διάφορες κατασκευές που είχαμε προετοιμάσει στο σχολείο μας.”Το πρόγραμμα χωριζόταν σε δύο μέρη, στο student to student και στο teacher to teacher. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 10 παιδιά της Α' Λυκείου και ασχολήθηκαν με τις πλακέτες, τη συναρμολόγηση κυκλωμάτων και τα προγράμματα σχεδιασμού. Στο μέλλον η ομάδα θα εισάγει ένα 2ο πρόγραμμα που θα εξετάζει “Τι είναι τεχνητή ευφυΐα σε πληροφοριακό επίπεδο;”. Σκοπός του προγράμματος είναι η κινητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε αυτό το παράδειγμα να πολλαπλασιαστεί σε άλλα σχολεία.
ΜΗΤΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β3
ΜΗΤΡΑΚΟΥ ΓΙΩΤΑ Β3
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου